loading...
دانلود جزوه دانلود پروژه دانلود کتاب دانلود مقاله
yasin بازدید : 59 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)

اثر دی آلل در ژنتیک

 

اثر دی آلل در ژنتیک

  • فایل ورد
  • 49 صفحه
  • با جدول و آمارها
  • با حاشیه
  • قیمت 4900 تومان
  • مفید برای رشته کشاورزی

هدفهای کلی تحقیق :

  • 1- شناسایی عوامل ایجاد انگیزه در رشد گیاهان
  • 2- ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از عوامل آسیب زا برای رشد گیاهان

هدفهای جزیی تحقیق :

  • 1- شناسایی عواملی که از مینه های روانی اضطراب ، وسواس در مطالعه ، بیش فعالی و ... نشات می گیرند .
  • 2- شناسایی شرایط فیزیولوژیکی رشد
  • 3- شناسایی شرایط دشوار و نامطلوب رشد
  • 4- شناسایی ناسازگاریها یا سازش نایافتگی های رشد گیاهان

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 49

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 

 

 

yasin بازدید : 74 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

همسر بهتر,انتخاب همسر,همسر آينده

 

با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد. شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟ از آن برونگراهاي دوآتيشه كه اصلا و ابدا با تنهايي كنار نمي‌آيند يا از آن درونگراهايي كه فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ يا شايد هم ميانه‌رو باشيد. اما به‌طور معمول اكثر انسان‌ها به سمت يكي از اين 2 قطب تمايل بيشتري دارند.

 

فرق آدم‌های اهل درونگرایی و برونگرایی

تا به‌حال فكر كرده‌ايد كه ابعاد شخصيت تاثير مستقيمي روي انتخاب رشته تحصيلي، شغل، محل زندگي و كلا سبك زندگي شما مي‌گذارد؟ اگر دقت نكرده‌ايد با دقت خط‌هاي بعد را بخوانيد. درونگراها از احساسات و هيجان‌هايشان فقط براي دوست‌هاي معدود خيلي صميمي حرف‌ مي‌زنند ولي برونگراها كاملا در دنياي بيرون سير مي‌كنند؛ آنها دوست دارند كه سرخوش، اجتماعي،‌ رقابت‌جو، سريع و واقع‌گرا باشند. افراد درونگرا بيشتر اوقات خود را به مطالعه و تنهايي سپري كرده و كمتر مايل به معاشرت با ديگران هستند و در مقابل، افراد برونگرا بيشتر داراي ديدگاه عيني و خارجي هستند و فعاليت عملي بيشتري دارند ولي ميزان تسلط آنها بر نفس خودشان نسبت به افراد درونگرا كمتر است. اين افراد مايلند كه بر محيط اطراف خود تاثير و به رقابت با ديگران بپردازند و در مجامع عمومي بيشتر ظاهر مي‌شوند.

 

اگر درونگرايي و برونگرايي در حد افراط در افراد ظاهر شود، ما را در برابر 2 شخصيت نابهنجار قرار مي‌‌دهد البته تعداد اين افراد بسيار كم است و اكثريت مردم ميان اين دو قطب جاي دارند. برونگرايان به سوي جهان عيني متمايل بوده و درونگرايان به سوي جهان ذهني و غيرعيني. شما با آگاهي يافتن از خصوصيات شخصي هر دو گروه مي‌توانيد رابطه بهتري با آنها برقرار كنيد.

 

yasin بازدید : 79 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

شناختن آدم‌ها,ویژگی‌های شخصیتی‌, شخصیت افراد

 

تست روانشناسی - انگار شناختن آدم‌ها کار سختی هم نیست. از نوع کفشی که می‌پوشند بگیرید تا شیوه راه رفتن و ایستادنشان، همگی می‌توانند ویژگی‌های شخصیتی‌شان را آشکار کنند. محققان می‌گویند، حتی ویژگی‌های ظاهری که خود افراد در داشتنشان دستی ندارند، از قبیل نوع و جنس مو هم می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

 

 آنها معتقدند با نگاه کردن به جنس موی افراد و حتی رنگ طبیعی مویشان و مدلی که خودشان انتخاب کرده‌اند، می‌توانید ریز و درشت شخصیت‌شان را آشکار کنید. از نظر پژوهشگران، موهای آدم‌ها می‌تواند نگاهی که به خود و دیگران دارند را آشکار کند. پس قبل از قضاوت در مورد هر کسی، به موهایش نگاه کنید.

 

1. موهای فرفری

کسانی كه دارای اینگونه موها هستند، افرادی خلاق و روشنفکری‌اند که زیاد به قضاوت‌های دیگران اهمیتی نمی‌دهند و به سبک خودشان زندگی می‌کنند. این افراد برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای زندگی‌شان دارند و گمان می‌کنند موهایشان برگ برنده‌ای برای جلب توجه دیگران هستند. البته گاهی کسانی که چنین شخصیتی دارند، به‌طور طبیعی موهای فر ندارند و به دلیل آنکه ظاهرشان را با شخصیت درونی‌شان هماهنگ کنند، موهای خود را فر می‌کنند.

 

 

yasin بازدید : 71 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

به پهلو می‌خوابد یا صاف؟ جواب این سؤال را نمی‌دانید؟ پس چطور می‌خواهید به پیشنهادش پاسخ دهید؟ می‌شود تصور کنید! شیوه خوابیدن خواستگار‌تان می‌تواند دوام یا از هم پاشیدن زندگی مشترک‌تان را معین کند. این را ما نمی‌گوییم بلکه پروفسور کری ایزکوسکی، متخصص انگلیسی خواب بر این موضوع تاکید می‌کند. او حالات خواب را در 6 گروه دسته‌بندی می‌کند و معتقد است همه آدم‌ها را می‌توان در این 6 گروه جای داد و با توجه به حالتی که در خواب به خود می‌گیرند، ویژگی‌های شخصیتی‌شان را آشکار کرد. پس قبل از آنکه بله را بگویید در مورد این موضوع تحقیق کنید.

تست روانشناسی همسر,طرز خوابیدن, طرز خوابیدن همسر

 

yasin بازدید : 72 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

درس خواندن,بی علاقگی به درس خواندن

برای آنکه به فرزندانمان کمک کنیم از زندگی خود نهایت بهره را ببرند. باید به آنها نیز کمک کنیم که در مورد خود بیاموزند و خود را درک کنند.

بی علاقگی به درس خواندن
امروزه بی انگیزگی فرزندان در درس و مدرسه، علل بسیاری از مراجعات خانواده ها به مشاوران است. عباراتی از قبیل «فرزندمان درس نمی خواند»؛ «اخلاقش روز به روز بدتر می شود»؛ «با خواهر و برادرش دعوا می کند.» یا «از دست او همیشه جنگ اعصاب داریم.» برای همه ی ما عباراتی آشناست.

در پاسخ به چنین والدینی گفته می شود همگی این مشکلات برخاسته از یک چیز است و آن اینکه، شما از فرزندتان می خواهید که: درس بخواند.

بدیهی است که این فرزند در این نقطه شکست خورده است و شما با تذکرات، توقعات و انتظارانتان بر این نقطه ی شکست، مرتباً فشار می آورید. طبیعتاً این شکست، بر جنبه های دیگر زندگی او نیز سایه خواهد انداخت. این فشارها مانند این است که بخواهید با دست شکسته ی او زورآزمایی کنید. این عملکرد، بقیه ی بدن او را نیز فلج می کند باید برای مدتی توقّعات تحصیلی خود را از او کنار بگذارید و با او در نقطه و جنبه ی دیگری معامله کنید و همه ی روابط تان را به درس او گره نزنید.

 

yasin بازدید : 65 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

درس خواندن,درس خواندن کودک,تمرکز کودک

 

این یک برنامه عالی برای کشف علت ضعف تمرکز کودک است؛ کافی است به کارهای روزمره او نگاهی بیندازید.

بعضی از بچه ها هنگام بازی و درس خواندن، تمرکزشان را از دست می دهند. این نشانه ها می تواند به صورت افکار بی ثبات، بی قراری، بی توجهی در حالتی که با فردی صحبت می کنند و فراموش کردن زمان بروز کند. گاهی این رفتارها برای پدر و مادر آزاردهنده اند اما بی توجهی به این مساله، قطعا آثار جبران ناپذیری خواهد داشت...

تمرکز داشتن، در واقع توانایی افراد برای انجام کاری خاص در زمانی مشخص است. نداشتن این توانایی دلایل مختلفی دارد اما مهم ترین آنها به سن و سلامت کودک مربوط می شود.

نتایج تحقیقات در زمینه آموزش هم نشان داده تمرکز داشتن یک عامل مهم و اصلی در تحصیل محسوب می شود. شما به عنوان والدین کودک باید با بررسی به این نکته برسید که چه عواملی باعث از دست دادن قدرت تمرکز فرزندتان می شود. در ادامه به نکته هایی اشاره می کنیم که شاید یکی از آنها علت نداشتن تمرکز کودکتان باشد.

 

yasin بازدید : 69 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

آموزش مدیریت در کودکان ,مدیریت در کودکان

 

یک روانشناس بر امکان‌پذیر بودن آموزش مدیریت در کودکان تأکید کرد. آموزش مدیریت و مدیر بار آوردن کودکان با انجام چند کار ساده امکان‌پذیر است، لذا والدین می‌توانند با توجه کردن در مواردی بسیار بدیهی و ساده کودک خود را به یک مدیر موفق تبدیل کنند که اولین راهکار این است که والدین همراه فرزندشان اهداف و اولویت‌های درسی و غیر درسی را نوشته و پس از مرتب کردن، موارد غیر ضروری را حذف کنند.

 

وقتی وظیفه‌ای به فرزندان محول می‌شود برای آن حداکثر زمان در نظر گرفته شود و والدین به او یادآور شوند زمانی که کار را به نحو احسن زودتر از موعد مقرر انجام دهد مابقی زمان در اختیار او خواهد بود، همچنین به فرزندان آموزش داده شود که همیشه کارهای دشوار را زودتر از بقیه کارها انجام دهند تا با خیال آسوده به مابقی کارها بپردازند.

 

همواره والدین در جلساتی مانند مهمانی‌های خانوادگی به موقع حضور یابند تا الگوی مناسبی برای فرزندان شوند و همچنین توجه کنند که به فرزندان بیاموزند که هیچ کاری را نصفه رها نکنند و برای تلویزیون دیدن و بازی با کامپیوتر نیز حتما برنامه‌ریزی داشته باشند و زمان زیادی ر ا صرف انجام این دو کار نکنند.

 

کودکان از مکالمات تلفنی طولانی مدت بپرهیزند و والدین به آنها یادآوری کنند که بهتر است برای مکالمات تلفنی خود از قبل برنامه‌ریزی کنند و هم چنین به او یاد دهند که هر شب رأس ساعت مشخص بخوابد تا در انجام برنامه‌های روزانه خود موفق باشند.

رعایت نظم و ترتیب به کودکان آموزش داده شود تا زمان زیادی را صرف پیدا کردن وسایل خود نکند که برای رسیدن به این هدف والدین نیز خود باید مرتب باشند.

منبع:ایسنا

 

yasin بازدید : 75 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

اضطراب جدایی بچه‌ ها,اضطراب جدایی

«هربار که حرف مهمانی رفتن می‌شود، از تصور جار و جنجالی که دختر سه‌ ساله‌ام به پا می‌کند، چهار ستون بدنم به لرزه می‌افتد. وقتی یادم می‌افتد که هربار با دیدن دوست‌ها و آشنایان چطور به من می‌چسبد، به پا یا گردنم آویزان می‌شود و حاضر نیست حتی برای یک لحظه از من جدا شود، دلم می‌خواهد از خیر مهمانی رفتن بگذرم و اصلا تا وقتی این مشکل حل نشده پایم را از خانه بیرون نگذارم.»


 تصویر بچه‌ای که در مهمانی و خیابان و... به مادر یا پدرش می‌چسبد یا موقع روبه‌رو شدن با غریبه‌ها پشت والدینش قایم می‌شود، آنقدر‌ها دور از ذهن نیست. چسبیدن کودک به والدین و ترس او از جدایی، واقعیت روزمره زندگی پدر‌ و مادرهایی است که فرزند یک تا 3 ساله دارند زیرا یکی از مراحل طبیعی رشد کودکان در این سن محسوب می‌شود. اما مرز باریکی میان اضطراب طبیعی ناشی از جدایی و چسبیدن بیش از حد وجود دارد. آیا می‌دانید این مرز کجاست و چطور باید بدون هرگونه آسیب روحی به کودک او را از خودتان جدا کنید؟

پدر، مادر شما مقصرید
ترس ناشی از جدا شدن از والدین معمولا حوالی 18 ماهگی به‌وجود می‌آید و اغلب واکنشی طبیعی است که بعد از به‌راه افتادن کودک بروز می‌کند. بچه‌ها در این سن میل به استقلال دارند اما این روند گاهی چنان ترسناک به ‌نظر می‌رسد که کودک به والدینش پناه می‌برد تا کمی از اضطرابش کم شود. اضطراب جدایی اگر توسط پدر و مادر به‌ شیوه صحیحی مدیریت شود، در 3 سالگی برطرف می‌شود اما مشکل از اینجا شروع می‌شود که والدین راه برخورد درست با این مسئله را نمی‌دانند و اضطراب طبیعی کودک را تبدیل به اختلالی می‌کنند که هم خودشان و هم کودک را قربانی خواهد کرد. جالب است بدانید که ژنتیک و نقل مکان و تغییر محیط هم می‌توانند بر اختلال جدایی دامن بزنند اما باز هم به گفته روان‌شناسان والدین و روش‌های نادرست تربیتی‌شان تقصیرکارترند.

 

yasin بازدید : 76 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

خودآگاهی,فواید آگاهی از خود , ویژگی های افراد خود آگاه

با خودآگاهی  شناخت بهتری از توانمندیها، نقاط ضعف و احساسات خود بدست می آوریم و می توانیم در جهت برطرف کردن نقاط ضعف و پررنگ کردن توانمندیها و مشخص کردن اهداف واقع بینانه پیش برویم.

خودآگاهی
خودآگاهی چیست؟ انواع آگاهی از خودچیست ؟فواید آگاهی از خود چیست و چگونه به ما کمک می کند تا شناخت بیشتری نسبت به خود پیدا کنیم؟ ویژگی های افراد خود آگاه چیست؟

خودآگاهی یعنی شناخت نقاط ضعف و قوت، خواست ها، ترس، نیازها، تمایلات و رغبت های خود است. یعنی اینکه فرد از خود چه برداشتی دارد و چه احساسی از این برداشتهای خود پیدا می کند.

خودآگاهی مهارتی است که به ما کمک می کند تصور درستی از خود داشته باشیم و با تعمق نسبت به خود، به تمام ویژگی های فردی خود بنگریم و خود را بهتر بشناسیم، از حقوق و مسئولیتهای خود آگاه باشیم و تصمیم بگیریم چگونه باشیم و از کسی که هستیم شاد و راضی باشیم.

آگاهی از خود انواع مختلفی دارد:
* خود اجتماعی
* خود واقعی
* خود فیزیکی
* خود جنسیتی
* خود معنوی
* خود آرمانی

 

yasin بازدید : 59 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

آشنایی قبل از ازدواج, دختر و پسرهای جوان

تا همین چند سال پیش، مادر یا خواهر پسرها با کمک دوستان و آشنایان دختران را رصد می‌کردند و پس از انتخاب موردی مناسب و توافقات اولیه با خانواده دختر، جلسات خواستگاری شروع می‌شد و در نهایت ازدواج سر می‌گرفت.

آشنایی قبل از ازدواج
اما حالا دختر و پسرهای جوان ترجیح می‌دهند پیش از جلسات رسمی خواستگاری مدتی با هم آشنا باشند و با معاشرت کردن یکدیگر را بیشتر بشناسند‌. هم اکنون آشنایی پیش از ازدواج، یکی از ملاک‌های انتخاب همسر ایده‌آل در بسیاری جوانان شده است. درست یا غلط بودن این ملاک چندان مهم نیست بلکه سوال اصلی این‌جاست که آیا این نوع از آشنایی‌ها می‌توانند تضمینی برای ازدواج موفق باشند و از همه مهم‌تر آن که حد و مرز این آشنایی‌ها چیست و رعایت چه اصولی الزامی است؟


یکی می‌بُرد و دیگری می‌دوزد اما این که به تن بیاید یا نه، به دست خانواده‌هاست! خانواده‌های دختر و پسری که در آخرین لحظات متوجه مهم‌ترین تصمیم فرزندشان شده‌اند، هرگز گوش به زنگ نمی‌مانند و از همان ابتدا ساز ناسازگاری را می‌نوازند! چطور با هم آشنا شدید؟ خانواده‌اش کیه؟ کجا رفتید؟ چه کردید؟ و... باب مخالفت (چه درست، چه غلط) باز می‌شود و گفته‌هایی نه چندان خوشایند رد‌و‌بدل می‌گردد و در نهایت نیز ممکن است کار به بی‌احترامی و گسسته شدن رشته‌های گرم ارتباطی بین دختر و پسر با خانواده‌هایشان منجر شود.

 

تعداد صفحات : 556

درباره ما
دانلود جزوه , دانلود پروژه , دانلود کتاب , دانلود مقاله , سرگرمی , تفریحی , عکس , مد و فشن و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتان راجب وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5557
  • کل نظرات : 151
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 244
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 758
  • بازدید ماه : 3,576
  • بازدید سال : 77,943
  • بازدید کلی : 846,461