loading...
دانلود جزوه دانلود پروژه دانلود کتاب دانلود مقاله
yasin بازدید : 55 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

گل رز با قاشق یکبار مصرف, آموزش ساخت گل با قاشق یکبار مصرف

ابتدا 17 قاشق را مطابق شکل با اندازه دسته های متفاوت میبریم  پایه کوتا 2 عدد پایه 1/5 سانتی 5 عدد و پایه 2/5 سانتی 10 عدد  حالا چراغ الکلی را روشن کرده و قاشق ها را روی حرارت میگیریم تا حالت بگیرد د بعد با چسب حرارتی به هم میچسبانیم .

 

 

yasin بازدید : 66 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

روش پختن آرتیشو, خواص آرتیشو
انتهای آرتیشوها را که به شکل ساق است با کارد می بریم . آرتیشوها را در ظرف محتوی آب می ریزیم و چند دقیقه تامل می کنیم تا خاک و شنی که لای برگ های آنها است ، رسوب کند . بعد آنها را می شوئیم . ظرف دیگری را آب می کنیم ، کمی نمک و یکی دو قاشق روغن زیتون و کمی سرکه در آن می ریزیم ، آرتیشوها را در ظرف می ریزیم ، در ظرف را می بندیم ، می گذاریم آب جوش بیاید .

بعد حرارت را ملایم می کنیم تا آرتیشوها پخته شوند . هر وقت برگ های آرتیشو به راحتی کنده شد ، پخته شده است . طبخ آرتیشو به این طریق کمی طولانی است ، بهتر است در دیگ زودپز پخته شود. برای این کار بعد از شستن و تمیز کردن آرتیشو کمی آب در دیگ می ریزیم ، کمی روغن زیتون و کمی سرکه و نمک اضاف می کنیم . آرتیشو را در دیگ قرار می دهیم و در آن را محکم می بندیم ، تقریبا آرتیشو بعد از خبر کردن دیگ به مدت 10 تا 15 دقیقه می پزد.

منبع : groohashpazi.blogfa.com

 

yasin بازدید : 61 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

روش های طعم دار کردن گوشت , مزه دار کردن گوشت قرمز
گوشت ، ماده اصلی پخت انواع غذاهاست، اما چگونگی پخت آن در لطافت و خوشمزگی آن تاثیر بسزایی دارد . این نوشتار فوت و فن های پخت گوشت را آموزش می دهد .

خواباندن گوشت
یعنی گوشت را با ادویه و چاشنی‌های مختلف، چند ساعتی گذاشتن و سپس کباب کردن و پختن. خواباندن، طعم آن را بسیار لذیذ می‌کند. اگر گوشت را به طریقه یاد شده بخوابانید، می‌توانید آن را تا 3 ماه در فریزر نگاه دارید و در موقع نیاز بیرون بیاورید و کباب کنید و غذایی بسیار لذیذ فراهم سازید. گوشت و مرغ را 3 تا 4 ساعت بخوابانید ولی ماهی، نیم‌ساعت کافی است. به هنگام کباب کردن مایع بیرون آمده از گوشت خوابیده را بتدریج روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به گوشت بدهد.

yasin بازدید : 71 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

فریز کردن موادغذایی,نحوه فریز کردن
درباره فریزر نیز مانند بسیاری موارد دیگر تصورات اشتباهی وجود دارد که به برخی نکات برای رفع این اشتباه ها اشاره می کنیم.
 
1 - همه سبزیجات برای فریز کردن مناسب نیستند ؛
سبزیجات نرم و لطیفی مانند کاهو هنگامی که فریز شوند خراب شده و خواص غذایی خود را از دست می دهند.

2 - سس های کرمی نیز داخل فریزر به اصطلاح بریده شده و غیرقابل استفاده می شوند.

3 - قهوه هم نباید در فریزر گذاشته شود؛ به ویژه قهوه تیره.

4 -  یکی دیگر از مواد غذایی که نباید در فریزر نگهداری شود تخم مرغ است.

yasin بازدید : 67 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

کمپوت کردن میوه ها,روش درست کردن کمپوت
به دو طریق می توان کمپوت درست کرد.
1- میوه مورد نظر و آب و کمی شکر را در قابلمه ریخته مستقیماً روی حرارت می گذاریم تا یکی دو جوش بزند و بعداز روی حرارت بر می داریم که این نوع کمپوت مانده گاری ندارد نهایتاً چند روزی بیشتر در یخچال نمی ماند.
2- روش دوم کمپوتهایی که درست می کنیم اگر کاملاً شرایط درست کردن کمپوت را رعایت کنیم مانده گاری بالایی دارد شاید بتوان چندسالی نگه داشت. برای اینکه کمپوت خوبی درست کنیم میوه هایی که انتخاب می کنیم نباید له باشد زدگی نداشته باشد و کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را خوب شسته و خشک می کنیم و داخل شیشه های در فلزی استریل شده می ریزیم تا بالای شیشه پر شود و در یک قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید و از روی حرارت برداشته و شکر کم کم به آن اضافه می کنیم تا به مرحله اشباع برسد یعنی شکر دیگر در آب حل نشود.وقتی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه می ریزیم تا لب به لب شودو در شیشه ا ی را می گذاریم و شیشه ها را داخل یک قابلمه می چینیم و آب سرد می ریزیم تا 2 سانت به در آن مانده و روی حرارت می گذرایم و زمانیکه آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد برای آن وقت می گیریم و بعد از گذشت زمان لازم از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت کرده سرد که شد در کمد گذاشته یا کابینت و هر وقت که نیاز بود استفاده می کنیم. اگر تمام نکات رعایت شود و در شییشه هوا نکشد با این روش بهترین کمپوت را درست می کنیم و این عمل هم به اقتصاد خانواده کمک می کند و هم به سلامت بودن خانواده چون مواد شیمیایی و ضدکپک و غیره در آن بکار نمی رود.

yasin بازدید : 64 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

درست کردن آجیل , آجیل شب عید

 

حدس زدن سرگذشتی که آجیل داشته تا از مزرعه به ظرف های پذیرایی نوروزی برسد، کار سختی نیست. اما در این بین چند پای ثابت ظرف آجیل هستند که مرموزتر از بقیه به نظر می رسند! مثلا این که نخودچی چطور درست می شود که شبیه نخود است اما به سفتی آن نیست؟ یا تخمه ژاپنی چطور این همه راه از ژاپن آمده و در ظرف های آجیل ما جا خوش کرده است؟

 

نخودچی

 

نخودچی اگرچه به اندازه پسته و بادام و تخمه محبوب نیست، اما بیشتر از تمام این مغزهای آجیلی، از اصل خود دور مانده است! برای تهیه نخودچی های ترد و خشکی که در آجیل استفاده می شود، نخودهای تازه و ریز را در آب می پزند و بعد آن ها را آبکش می کنند. در این مرحله پوست نخود جدا می شود و آماده است تا آخرین مرحله پخت خود را پشت سر بگذارد؛ یعنی در دیگ های بزرگ با نمک یا شکر تفت داده شود و ترد و پفکی شود. بعد از بو دادن نخودها آماده خوردن یا آرد شدن هستند.

نخودچی هم مثل نخود، سرشار از فیبر، پروتئین، کلسیم و آهن است که مثل یک برس زبر، سیستم گوارشی را پاک می‌کند و گلوکز و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. نیاز به انسولین

را هم در افراد دیابتی کم می‌کند.

 

yasin بازدید : 76 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

خواص پوست موز, پوست موز

 

موز یکی از مفیدترین میوه هایی است که مصرف آن آسان است. اما آیا می دانستید که پوست موز نیز مانند خود موز غنی از پتاسیم، کلسیم و ویتامین D است و ناراحتی های متعدد پوستی را رفع می کند و از طرفی برای گیاهان باغچه نیز مفید است؟ در این مطلب از «MSN» به مواردی درباره استفاده مفید از پوست موز اشاره شده است.

 

موز بیماری داءالصدف را درمان می کند، کافی است قسمت داخل پوست موز را روی پوست بمالید. ابتدا پوست قرمز خواهد شد اما با استفاده دائمی متوجه تغییرات پوست خواهید شد.

 

yasin بازدید : 74 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

تمیز کردن خانه جزو کارهایی است که بیش‌تر افراد دوست دارند آن را به زمانی دیگر موکول کنند. اما همیشه آن قدرها هم سخت نیست. کافیست بدانید چطور می‌توان در کم‌ترین زمان آن را انجام داده تا بتوانید به کارهای دیگر برسید.

نظافت سریع خانه, نحوه تمیز کاری خانه

برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:
1_تمام لباس‌ها و ملحفه‌های کثیف را جمع و به تفکیک داخل ماشین‌لباسشویی قرار دهید. قبل از شروع نظافت، دگمه لباسشویی را بزنید و اولین شستشو را انجام دهید.

 

yasin بازدید : 90 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

شستن لباس سنگ دوزی,نحوه شستن لباس مجلسی
بسیاری از خانوم های خانه دار از مشکلات به وجود آمده برای لباس های خود بعد از شستشو شکایت دارند. مشکلاتی مثل رنگ پس دادن لباس ها یا بیش از حد چروک شدن لباس ها که از جمله مشکلات اصلی در زمینه شست و شوی لباس ها است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد شستشوی بهتر لباس آشنا کنیم.

_ اولین گام برای شستشوی مناسب یک لباس ، مطالعه اطلاعات مربوط به شستشوی لباس است که معمولا بر روی پارچه کوچکی که در درون لباس تعبیه شده است . در این بخش شما اطلاعات خوبی در مورد درجه حرارت آب ، مدت زمان مورد نیاز برای شستشو و اطلاعات دیگری را بدست می آورید.

_ بعضی از افراد عادت دارند که تمامی اقلام پارچه ای خود مثل ، پرده ها ، ملافه ها و لباس ها را با هم بشویند. این یک حرکت غلط  است، لباس ها بایستی به صورت جداگانه شسته شود.

تعداد صفحات : 556

درباره ما
دانلود جزوه , دانلود پروژه , دانلود کتاب , دانلود مقاله , سرگرمی , تفریحی , عکس , مد و فشن و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتان راجب وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5557
  • کل نظرات : 151
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 202
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 611
  • بازدید ماه : 1,846
  • بازدید سال : 76,213
  • بازدید کلی : 844,731